Tuesday, April 26, 2011

Banner korang kene BAKO??


salam readers,

firstly thx pada korang sebab visit belog aku ni yang xberape nak hebat macam yang lain dan aku cuba untuk menjadi hebat seperti yang lain malah lagi hebat lagi(berangan ni)haha..ekhh..ape yang kene bako-bako ni??nak taw bace la sampai habis yewp.. hehe.... ape-ape pown usaha dan tindakan itu penting dalam kite untuk menjadikan sesuatu angan-angan itu betul-betul berlaku.btol x ape yg aku ckp ni??huhu..Actually entry kali aku nak share sedikit pasal tone colour yang selalu korang gune untuk design banner.

k la meh aku share sedikit pasal ni.. Actually ramai yang ingin buat buat semua perkara dalam bentuk kretivitiviti yang tersendiri. Contohnya korang nak buat sesuatu perhiasan kat rumah korang, Kreativiti amat penting untuk menjadikan rumah korang lebih menarik dalam bentuk yang lain dr yang lain malah dalam bentuk kreativiti ini jugak korang ada selitkan tone-tone warna yang menarik supaya idea kreatif korang dapat disatukan dengan tone-tone warna supaya hasil korang lebih mengancam. 

ok la aku bagi satu situasi, korang diberi tugas oleh ahli kelab korang untuk menyiapkan banner sesuatu program yang akan  berlangsung dekat tempat pengajian korang then banner tu korang diarahkan untuk digantung dekat tempat tumpuan ramai. Semua orang taw yang korang ni memang seorang yang kreatif tapi kreatif saja tak boleh sebab kalo korang design cantek macam mane pown sekali pun tapi kalau tone warna yang korang gunakan untuk banner tu tak sesuai means tak matching dengan hasil idea kretif korang tu.. orang yang melihat banner korang tu tak akan rase impact hasil kerja korang. Kira boleh diibaratkan hasil kerja dan idea korang tu sia-sia dan mungkin akan dapat kutukan oleh sekumpulan manusia-manusia yang suke mengkritik kerja orang lain.. BEWARE..(aku pernah gak rase dikutuk sebab warne yang aku guna xmatch dengan design aku)



contoh tone warna yang tidak sesuai
kreatif tu ade walopon just sedikit

cube korang tengok hasil banner kat atas ni...apa pandangan korang??

Haaaaa..aku taw mesti ramai yang komen "perghhh,,burok gilew,bek xyah buat banner la weyhh..da la xlawo pastu tulisan macam samar-samar jewp,,,kite BAKO jewp.."

Kalo korang ni memang yang dah biasa dengan bab-bab buat banner ni kan..korang akan taw design macam mana yang sesuai bile korang hantar printing banner tu nanti..kalo korang tengok betol2 dekat banner kat atas ni.. Dalam komputer korang kire boleh bace tapi bile dah siap printing sume mmg tulisan tu akan jadi xnmpak sangat sebab colour yang digunakan itu lebih kurang dengan background colour belakang. Maksud aku adalah die punye lightness.Kiranya kalo background korang terang, korang kenela gelapkan tulisan tu..BASIC COLOUR kowt tu..huhu..banner ni kalo korang print jugak kan dan pastu korang gantung kat mane-mane, orang dari jauh xley bace tapi just nampak putih jewp. kalo korang nak bace korang kene datang dekat-dekat..percaye cakap la ckp den oii~~!!



Ni banner yang upgrade dari yang atas

so apa pandangan korang..mane lagi better??

Banner lat atas ni pown walaupun dah upgrade tapi still korang rase macam takot-takot jewp kan nak hantar printing sebab takot nanti tulisan dier xnampak + gelap jewp..Sebenarnya korang xyah risau sebab bile hantar printing yang murah sekalipun yang harga dalam linkungan rm50-rm80 tu, tulisan kat banner still menunjukkan sinar dier lagi. Apatah lagi bile yang korang hantar printing yang mahal-mahal, kompem jelas gilew tulisan dier.. Yela, selalunya bile kite hantar printing yang murah ni dier punye resolution colour yang dier print tu xberape nak tinggi so colour + design korang akan nampak pecah-pecah sikit walaupun korang hantar design banner korang dalam bentuk resolution yang tinggi..aku pernah gak try memang lain sedikit tapi nak buat macam mana kan duit dah xde..huk3..

So,ape pendapat korang.??

KOMEN dan LIKE di alu-alukan


3 comments:

Unknown said...

1st design tuh mmg agk kureng sket. yg 2nd tuh kalau nk stay dgn kaler dea better wording dea kasik outer glow kot? :)

personal opinion dr org yg tak tau sgt pun. :)

mojam said...

yup2...thx2..mmg pown..kalo buat stroke or outer glow kan mesti ag menyerlah...

fahmi said...

cantek la banner tu tapi macam anisidayuckp la..kalo outer glow kan mesti agnpk tapi saya taw mesti cantek kalo print banner tu..=p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2012 HazwanKhalid Photography.
Blogger Template by Clairvo